ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

رابطه دست دادن و شخصیت

حتماً از تاثیر اولین برخورد در طرف مقابل آگاه هستید. فکر می کنید اولین چیزی که به طرف مقابلتان نشان می دهد کـه چـه نـوع آدمـی هسـتـیـد چیـسـت؟ بــله، نـحوه دست دادنتان...

سـعی کنـیـد هـمیـشه سـفـت و مـحکم دست بدهید، این باعث میشـود کـه در اولین برخورد تاثیر خوبی بگذارید. بعد از بـررسـی و دقــت زیاد روی این موضوع، دست دادن را به پنج گروه تقسیم بندی کرده اند که هر کدام نشاندهنده ی نوعی شخصیت است.

دست دادن با دست های خیس
مسلماً دست دادن های زننده و تنفر آور انواع بسیاری دارد، اما دست دادن با دستهای خیس بدترین آنهاست. حتماً توجه داشته باشید که قبل از دست دادن با کسی دست های خود را کاملاً خشک کرده و آنها را از عرق پاک کنید.

در اینجا به دو نکته برای چگونگی خشک نگاه داشتن دست هایتان اشاره می شود:

 ۱-  قبل از رفتن سر قرارهای مهم یا مصاحبه های کاری دست هایتان را خوب شسته و بعد خشک کنید. دقت کنید که تا موقع دست دادن با فرد مزبور از بستن دست هایتان جلوگیری کنید. چون باعث گرم شدن دست ها و نتیجتاً عرق کردن آنها می شود.

۲- دستان خود را قبل از دست دادن خشک کنید. همیشه دستمالی برای این کار با خود همراه داشته باشید.

دست دادن شل و ول
دست دادن شل و ول نشاندهنده ی ضعف، نداشتن اعتماد به نفس، نداشتن علاقه و ثبات است. مسلماً این خصوصیات متضاد قدرت و استحکام است که ویژگی افراد محترم و موفق است. توصیه می شود اگر حالت دست دادنتان شل و ضعیف است، هنگام دست دادن کمی نیرو صرف کنید. مطمئناً دست دادن سفت و محکم تاثیر بسیار بهتری در مخاطب می گذارد.

دست دادن نوک انگشتی
مطمئنا قبلاً برایتان اتفاق افتاده است. یک نفر هنگام دست دادن نوک چهار انگشتتان را می گیرد  و نمی گذارد که دستتان کاملاً در دستش قفل شود و بعد دستتان را به سختی می فشارد. باید سعی کنید تا می توانید از چنین دست دادنی خودداری کنید. البته ممکن است گاهاً به طور تصادفی یا وقتی عجله دارید برایتان پیش آید. اما به شما توصیه می شود در این مواقع از فرد مخاطب عذرخواهی کرده و دوباره با او دست بدهید. ممکن است کار خوبی نباشد اما در ذهن فرد مقابل می ماند که چقدر برایش احترام قائل بوده اید.

دست دادن خیلی محکم
قدیمی ها معمولاً اینطور دست می دادند. احتمالاً تا به حال با چنین موردی برخورد کرده اید. فردی احساس می کند قوی ترین مرد جمع است و هنگام دست دادن دستتان را مثل لیمو می چلاند. درست است که اغلب افراد از دست دادن محکم خوششان می آید اما این استحکام نباید موجب ناراحتی طرف مقابل شود.

دست دادن دوستانه و خودمانی
مردم باید عادت کنند دست دادن های عجیب و غریبشان را کنار بگذارند. نیازی به شعبده بازی نیست: یک دست دادن ساده، محکم و دوستانه کافی است.

درست است که دست دادن مسئله ای پیش پا افتاده است اما می تواند عامل مهمی در مصاحبه ها و جلسه های اجتماعی شود. سعی کنید که خیلی راحت اما محکم با فرد مقابل دست داده و در چشمانش نگاه کنید تا بهترین تاثیر را در برخورد اول روی فرد مقابل بگذارید...

چند ترفند برای گوشی های نوکیا و سامسونگ

۱-ترفندهای گوشی نوکیا

#06#*
سریال نامبر گوشی را نشان میدهد ( IMEI )

#92702689#*
نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#06#*
سریال نامبر گوشی را نشان میدهد ( IMEI )

#92702689#*
نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.

#3370*
با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که باعث میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت

#3370#
حالت EFR را غیر فعال میسازد.

#4720#*
گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.

#4720#*
حالت قبل را غیر فعال میسازد.

#0000#* و یا #9999#*
ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.

 

ادامه مطلب ...

چیزهایی که درباره پیکاسو نمی دانستید

جان ریچاردسن  نزدیکترین فرد به پیکاسو ،در جلد سوم بیوگرافی مفصلی که درباره پیکاسو نوشته است به نکات تازه ای درباره این هنرمند مشهور  اشاره کرده است : 

 

1-پیکاسو خیلی خرافاتی بوده.

در سال های پایانی عمرش ، به همسرش اجازه نداد که کت قدیمی اش را به باغبانشان ببخشد زیرا که تصور می کرد این عمل ممکن است باعث از بین رفتن بخشی از نبوغ او بشود.

2-او از رانندگی متنفر بود

پیکاسو نگران بود که رانندگی می تواند به دستهای وی آسیب برساند .  لیموزین لوکس اسپانیایی وی که در زمان خودش  یکی از بهترین ها بود همیشه توسط راننده تردد می کرد.

3- او از کوکو شانل (طراح مد فرانسوی) وحشت داشت 

 

در حالیکه کوکو شانل علاقه مند بود تا اوقاتش را با وی بگذراند. سال ها بعد کوکوشانل به پیکاسو گفت که « تو تنها کسی هستی که واقعا برای من الهام بخش بودی» . اما ریچاردسون احتمال می دهد که پیکاسو در مقابل وی احتیاط  می کرده .  او می نویسد :« کوکو بیش از اندازه مشهور بود و به اندازه کافی فروتن نبود »

4-خرق عادت

در بسیاری از نقاشی های زنان برهنه وی در سال های دهه 1920 او با فاصله گرفتن از عرف رایج  باسن مدل هایش را به وضوح به تصویر می کشید.

5- پیکاسو بیشتر از آنکه شما فکرش را بکنید خودپرست بود

او به یکی از دوستانش گفته بود «خدا واقعا یک هنرمند دیگر است .....  مثل من». «من خدا هستم . من خدا هستم . من خدا هستم»

هفته نامه تایم  26 نوامبر 2007

ترجمه هایی که به اعتبار شرکت ها آسیب رساندند...

حضور در بازارهای خارجی معمولا مستلزم صرف هزینه بالا برای تحقیق در باره نیازها ، فرهنگ و عادات مصرفی ،قوانین ، شرایط اقلیمی، شرایط اقتصادی ، شرایط سیاسی  و.... کشور هدف است. معمولا این تحقیقات هزینه زیادی دارند که البته در صورت موفقیت کالا در کشور هدف این هزینه ها خیلی سریع جبران خواهند شد.

یکی از حساس ترین عوامل در معرفی کالا در کشور هدف معنی نام یا ترجمه شعار تبلیغاتی شرکت به زبان محلی است. عاملی که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد ولی همین عامل ظاهرا ساده  باعث وارد آمدن زیان های هنگفت به اعتبار شرکت های بزرگ شده است.

1-هنگامی که شرکت پارکر قلم های ball-point را به بازار مکزیک عرضه کرد یک شعار تبیلغاتی برای این محصول در نظر گرفته شد به این مضمون « این خودکار  در جیب شما جوهر پس نمی دهد و باعث خجالت شما نخواهد شد» شرکت گمان می کرد واژه "embarazar" ( در زبان اسپانیایی به معنی حامله کردن ) معنی خجالت دادن embarrass  انگلیسی را می دهد . اینگونه بود که شعار تبلیغاتی که این شرکت به زبانی اسپانیایی  منتشر کرد چنین معنی می داد : « این خودکار در جیب شما جوهر پس نمی دهد و شما را حامله می کند»

2-  شرکت اسکاندیناویایی الکترولوکس در شعار تبیلغاتی اش برای جاروبرقی هایی که به بازار آمریکا ارسال کرده بود  چنین چیزی نوشته بود "Nothing Sucks like an Electrolux."

3-  شرکت آبجو سازی کورز شعار تبیلغاتی اش یعنی « آن را رها کن » را به اسپانیایی ترجمه کرد . شعار مذکور در  این  زبان  به معنای « اسهال بگیرید » بود.

4-خمیر دندان کلگیت محصولی به نام Cue را به بازار فرانسه عرضه کرد . این واژه نام یکی از مجلات بدنام پورنوگرافی در فرانسه بود.

5- شعار  تبلیغی برای جوجه های  Frank Perdue  « این باعث می شود تا یک مرد قوی جوجه را ترد و نازک  درست کند » وقتی به اسپانیایی ترجمه شد چنین معنایی می داد« این باعث می شود تا یک مرد تحریک شده  یک مرغ مهربان درست کند»

6- هنگامی که خطوط هواپیمایی آمریکا می خواست صندلی های چرمی جدید بخش فرست کلاس هواپیما های خودش را در مکزیک تبیلغ کند جمله « روی چرم پروازی کنید»  "Fly In Leather" را کلمه به کلمه ترجمه کرد(vuela en cuero.)  معنای این جمله به اسپانیایی می شود «برهنه پرواز کنید» 

7- یک شرکت تولید کننده تی شرت در میامی به مناسبت بازدید پاپ برای استقبال از وی  بر روی  تی شرت هایش شعاری به زبان اسپانیایی درج کرد تا به این وسیله برای محصولاتش تبلیغ کرده باشد. این شرکت به جای نوشتن « من پاپ را دیدم»    (el Papa) نوشت (la papa). که معنی آن می شود «من سیب زمینی را دیدم»

8- انجمن  تولید کنندگان محصولات لبنی یک شعار تبلیغاتی بسیار موفق داشت :« شیر گرفته اید؟» وقتی این انجمن می خواست محصولاتش را در مکزیک هم تبلیغ کند همین شعار را به زبان اسپانیایی ترجمه کرد. بعد از مدتی متوجه شدند که معنی ترجمه این جمله به زبان اسپانیایی شده است « آیا شما شیرده هستید؟»

  9-یکی از بزرگترین شکست های تبلیغاتی را شرکت جنرال موتورز در امریکای مرکزی و امریکای جنوبی برای خودرو مارک Nova متحمل شد. واژه "No va"  در زبان اسپانیایی به معنی « آن راه نمی رود » است.

  10- نام کوکا کولا در چین ابتدا "Kekoukela" خوانده شد که معنی آن در زبان چینی بسته به گویش محلی  می شود « بچه قورباغه مومی را گاز بگیر» یا « اسب ماده با موم انباشته شده» . شرکت کوکا کولا  40.000 حرف را جستجو کرد تا موفق به یافتن  آوایی  مشابه "kokoukole" بشود که معنی  «شادکامی در دهان » می دهد...

نقاشی های جالب

اغلب ما نسبت به مجلات قدیمی حس نوستالژی داریم . همسن و سال های بنده  احتمالا از داستان مصور حسن کچل که در کیهان بچه ها چاپ می شد خاطراتی دارند(این مجله اکنون تبدیل شده به آلبوم عکس کودکان عقب مانده ای که توانسته اند کلاس اول ابتدایی را با تک ماده قبول شوند) . همینطور از مجلاتی مانند سیاه و سفید ، خواتدنی ها ، بهلول ، شیپور و .... که سال ها است انتشارشان متوقف شده یا نشریاتی مانند اطلاعات هفتگی ، جوانان امروز و ...... که با افت کیفیت فاحش هنوز هم منتشر می شوند

 دقیق خاطرم نیست که در بخش سرگرمی کدامیک از این نشریات بود که تصویر جوانی با موهای بلند که شالی بر گردن  داشت چاپ شده بود . اگر  مجله را سرو ته می کردیم  همان نقاشی سرو ته شده تبدیل می شد به یک مرد ریشو پیشانی بلند که عمامه ای هم  بر سر داشت . ( نقاشی به گونه ای کشیده شده بود که وقتی سرو ته می شد موهای جوان به ریش و شال وی به عمامه نقاشی دوم تبدیل می شد.)

چندروز پیش دوستی زحمت کشیدند و این نقاشی ها را که نمی دانم از کجا گیر  آورده اند با ایمیل برای من فرستادند. خوبی مجلات این بود که به راحتی می شد آنهارا سروته کرد.  این دوست عزیز احتمالا چون می دانستند که من برای دیدن نقاشی دوم نه مانیتور را سرو ته می کنم و نه خودم سرته می شوم  زحمت کشیدند و سروته شده نقاشی ها را هم ارسال کرده اند .

دیدن این نقاشی ها شاید برای شما هم جالب باشد.