ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

'علت موفقیتم ایرانی بودنم است'

بیژن پاکزاد طراح مد احتمالاً میان غیرایرانیها شناخته شده ترین ایرانی مقیم خارج از کشور است.

بوتیک بیژن که برای دیدار یا خرید از آن باید از قبل وقت گرفت، در بهترین خیابان بورلی ‌هیلز، اختصاصی ترین بوتیک آمریکاست و عطر بیژن یکی از عطرهای محبوب جهان است.

طراحیهای لباسی هم که او برای استودیوهای هالیوود انجام داده تا به حال چند بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین طراحی لباس در فیلم شده است.

بیژن طراحی را در آلمان آموخت و در بازگشت به ایران اولین بوتیک مدرن، به قول خودش اولین بوتیک خارج از خرازی را به نام پلنگ صورتی در تهران تأسیس کرد، او سپس بوتیک دیگری به نام سسیل جی یا نیکولا بلازی گشود که اختصاصی ترین بوتیک تهران و محل خرید اعضای خانواده سلطنتی، دولتمردان و ثروتمندان ایران بود.

سی و شش سال پیش بیژن کار موفق خود در ایران را ترک و به آمریکا مهاجرت کرد، دلیلش را خودش توضیح می دهد:

ادامه مطلب ...

غار قیامت، ایمنی جهان آینده

مهندسان فرایند دوماهه سرمایش "غار قیامت" را آغاز کرده اند؛ در این غار انواع بذر گیاهان غذایی اصلی نگاه‌داری می‌شود.

درجه هوا در غار جهانی بذر اسوالبار یا بانک دانه اسوالبار در نروژ به هجده درجه زیر صفر کاهش پیدا خواهد کرد تا دانه‌ها سالم بمانند.

این غار که در دل کوهی ساخته شده قرار است دانه‌های گیاهان غذایی مهم را در برابر فاجعه‌های محتمل آینده مانند جنگ هسته‌ای، جنگ ستارگان یا تغییرات خطرناک جوی حفاظت کند.

ادامه مطلب ...

قوانین آداب معاشرت

کافیست نگاهی به دور و اطراف خود بیانـدازیـد تـا مـتوجه شوید در جامعه ما تنها شمار اندکی از افراد متشـخـص و با نزاکت بجای مانده است. در روزگـاران پیـشـیـن به آداب معاشرت و نزاکت اجتماعی بهای بیشتری داده می شد. اما افسوس که جامعه امروز دستخوش تحولات گوناگونی گشته است.

مقصود من آن نیست کـه مـردم بـاید هـمـانـنـد ربـات آداب معاشرت را یک به یک و مـو بـه مـو، بـرده وار رعایت و اجـرا کنند بلکه رعایت برخی آداب پسندیده بشما کمک خواهد کرد تا شان و منزلت اجتماعیتان ارتقا یابد. مـن نـکاتـی را گرداوری کرده ام که می تواند شما را از یک فرد عامی به یک انسان متشخص و جنتلمن تبدیل کند. با رعایت این نکات ساده به شما اطمینان میدهم که دیگران شما را در زمره افراد با اصل و نسب و فرهیخته قرار خواهند داد.شخصی که دیگران آرزوی معاشرت و شراکت با وی را دارند. و لازم به ذکر نیست کـه هـمـواره خـانـم ها از ملاقات با یک مرد متشخص خوشنود خواهند شد.

 

ادامه مطلب ...

آیا میدانستید ؟؟؟؟؟؟؟

آیا میدانستی :

آیا میدانستی که رودی در کامبوج شش ماه سال ازشمال به جنوب و شش ماه دیگر سال از جنوب به شمال جریان دارد
آیا میدانستی که طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست
آیا میدانستی که سریع ترین عضله بدن انسان زبان است
آیا میدانستی که شبکه چشم 135 میلیون سلول احساس دارد که مسوولیت گرفتن تصاویر و تشخیص رنگها را بر عهده دارد
آیا میدانستی که بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد
آیا میدانستی که در برج ایفل دو میلیون و نیم پیچ به کار رفته است
آیا میدانستی طول رگهای بدن انسان پانصد و شصت هزار کیلومتر است
آیا میدانستی که هشت پا با وجود داشتن بدنی بزرگ میتواند از سوراخی به قطر پنج سانتیمترعبور کند
آیا میدانستی که تنها موجودی که میتواند به پشت بخوابد انسان است

گران ترین رستورانهای جهان

 به گزارش«فردا» و به نقل از فیگارو، شاید هزینه کردن 150 دلار برای یک وعده در رستوران برای برخی تا حدی مفرط به نظر برسد. اما اگر شما در رستورانی مانند "ماسا" در شهر منهتن شام بخورید باید حداقل 500 دلار کنار بگذارید. واقعا گران است !
برای یافتن گران ترین رستوران های دنیا به پایتخت های آشپزی جهان سری می زنیم. برای جلوگیری از اطناب و پراکنده گویی، مطالعه خودمان را به قیمت ورودی انها متمرکز می کنیم.
در برخی رستوران ها مانند تتسویا در سیدنی یا آرپژ در پاریس، صرفا حق انتخاب واحدی در منو وجود دارد که رقم آن به چند صد دلار می رسد. در رستوران های دیگر، تنها بهای ورودی آن به 40 تا 50 دلار و حتی بیشتر بالغ می شود.
تام کولیکو، مدیر رستوران کرافت (Craft) در شهر نیویورک، این بالا بودن قیمت را به حساب مخارج بالای «محتویات داخل بشقاب» می گذارد؛ به بیان دیگر او عقیده دارد که کل پول شما در برابر نوع مواد اولیه آن است. او می گوید : « اشخاصی که در اینجا با آشپزی آشنا هستند و آنهایی که غالبا به این رستوران می آیند می دانند از چه صحبت می کنم » ! همچنین او قسم می خورد که مواد اولیه مرغوب رستوران او مستقیما با هواپیما از یکی از مراکز غذایی مشهور کالیفرنیا به اینجا آورده می شود. ورودی رستوران کرافت، 50 یا 60 دلار هزینه برمی دارد.
برت تورن، نویسنده آشپزی نشریه "اخبار رستوران ملل" اعلام می کند که در دورانی مانند دوران ما که با گسترش انواع "فست فود"ها، تشریفات در حال کم رنگ شدن است، بسیار جالب و تا حدی گیج کننده است که قیمتی که در این رستوران ها اعمال می شود، رو به افزایش است. برت تورن تصریح می کند که شاید این روند به خاطر رشد فزاینده قیمت سوخت و به علاوه هزینه های واردات مثلا توتیا (نوعی جانور دریایی) از توکیو می باشد. همچنین، به دلیل نوع مواد خوراکی دامی، در ایالات متحده قیمت پروتئین بسیار بالا رفته است.
آنهایی که حاضرند چنین مبالغ نجومی (حدود 300 دلار) را در رستورانی مانند El Buli برای یک شام بپردازند بدانند که برای کل سال 2008 رزرو شده است ! اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید جایی را زودتر از دو ماه قبل در رستوران The French Laundry یا Alinea رزور کنید که در آن یکی از منوهای آن به ارزش 195 دلار واقعا تعجب شما را برخواهد انگیخت.
به عقیده برخی، هزینه های گزاف این رستوران ها مانع از حضور مشتری نخواهد شد؛ در دورانی مانند دوران ما، این رستوران ها هنوز هم از دید افراد جذاب هستند. برت تورن می گوید : « بدون شک شما به جای آنکه تعطیلاتتان را در ایتالیا سپری کنید، بیشتر تمایل دارید پولتان را برای هزینه های اضافی کوچکی مثل غذا خوردن در یک رستوران بزرگ خرج کنید » !