ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

نوع خنده تعیین کننده طول عمر شماست!

پژوهشگران اخیرا از این مسئله که خندیدن و طول عمر با هم در ارتباط هستند فراتر رفته و به این نتیجه رسیده اند که نوع خنده در هر فرد با افزایش طول عمر وی رابطه مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجله علوم روانی (psychological science)، پژوهشگران با بررسی تصاویر مربوط به 230 ورزشکار مشهور که هم اکنون در قید حیات نیستند نحوه خندیدن این افراد را به سه بخش لبخندهای جزئی (کوچک)، خندیدن میانه (متوسط) و قهقهه (در هنگام خندیدن) تقسیم کرده اند. 

 

 

بنابر نتایج این پژوهش کسانی که در زمره سومین گروه قرار گرفته اند از دو گروه دیگر بیشتر عمر کرده اند.

بر اساس این پژوهش، میانگین طول عمر افراد دارای خنده های کوچک تنها به 45 سال رسیده است. در حالی که این میانگین در افراد دارای خنده های متوسط 72.5 سال و در گروه قهقهه زنان به 79.9 سال (نزدیک به دو برابر گروه اول) رسیده است.

پس توصیه پژوهشگران جدی را گرفته و تا می توانید بیشتر و بیشتر بخندید. 

15 ربات منحصر بفرد که می توانند جای انسان را بگیرند

خبرگزاری «ریا نووستی» :طی این هفته در همایش بین المللی "ربات های سیار-2010" که در مرکز مسکو برگزار شد، شگفت انگیزترین ربات های روی زمین جمع شدند. این همایش توسط وزارت تحصیلات و علوم فدراسیون روسیه برگزار شد. در اینجا با 15 ربات منحصر بفرد که قابلیت جایگزین سازی انسان را دارند آشنا می شوید:

ربات فضانورد

در ماه سپتامبر 2010 اولین ربات فضانورد انجام وظیفه در شاتل دیسکاوری را آغاز کرد. این ربات می تواند بارهایی با وزن بیش از 9 کیلوگرم را بلند کند، نیازی به لباس فضانوردی ندارد و می تواند بسیاری از کارهایی که انسان های فضانورد انجام می دهند را انجام دهد.

ربات خانه دار

ربات کره ای Mahru-Z می تواند خانه را مرتب کند، لباس ها را در ماشین لباسشویی بریزد، پیتزا را در میکروویو گرم کند و آن را برای صاحب خود بیاورد.

ادامه مطلب ...

پیش بینی مرگ!

بررسی اطلاعات به دست آمده از توالی ژنوم یکی از دانشمندان دانشگاه استنفورد نشان داد می توان با کمک این اطلاعات احتمال ابتلا به بیماریهایی که در انسانها منجر به مرگ خواهند شد را پیش بینی کرد.

به گزارش مهر، "استفان کویک" یکی از اساتید دانشگاه استنفورد که توالی ژنوم خود را به دست آورده و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده  دریافته است که در معرض خطر جدی مرگ در اثر سکته قلبی و سرطان پروستات قرار دارد. 

 

 

نتایج این مطالعه نشان داد چالشهایی که پزشکان، سیستمهای درمانی و بیماران با آنها دست و پنجه نرم می کنند را می توان با بررسی نقشه ژنتیکی افراد کم رنگتر کرده و بیماری هایی که افراد مختلف در معرض ابتلا به آن قرار دارند را با بررسی دی ان ای افراد شناسایی کرد.

گروهی از دانشمندان در دانشگاه استنفورد به منظور جمع آوری خطرات ژنتیکی و خطرات شناخته شده ای که کویک را تهدید می کنند، الگوریتمی رایانه ای ابداع کردند. برای مثال کویک به عنوان مردی سفید پوست و 40 ساله 16 درصد در معرض ابتلا به بیماری سرطان پروستات قرار دارد اما با محاسبه رایانه ای اطلاعات نهفته در DNA او، دانشمندان میزان این خطر را به 23 درصد تغییر دادند.

ادامه مطلب ...

10 حقیقت جالب درباره مغز انسان

در گزارشی به 10 حقیقت درباره مغز انسان که شاید بسیاری آنها را ندانید پرداخته و تفاوتهای مغز انسانهای گذشته و مدرن، زنان و مردان را مورد بررسی قرار داده ایم.

طی تاریخ مغز انسان در نادیده گرفته شدن خود نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است. تمامی انسانها از مصریان باستان گرفته تا ارسطو اهمیت چندانی به نقش ماده مرموزی که میان دو گوش انسان قرار گفته است نداده اند.

آناتومی شناس معروف "گالن" به مغز به عنوان فرمانده حرکات و صحبت کردن بدن انسان اعتبار داد اما حتی او نیز توجه چندانی به ماده سفید و خاکستری مغز نداشت. بر اساس گزارش لایو ساینس امروزه تحقیقات و پیشرفتهای تکنولوژیکی امکان مشاهده نزدیک مغز انسان را به وجود آورده است و یافته هایی که به واسطه این تکنولوژی ها به دست آمده اند می توانند افرادی مانند گالن را نیز شگفت زده کنند:

ادامه مطلب ...