ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

دژاوو یا آشنا پنداری

دژاوو (Déjà vu ) کلمه ای فرانسوی به معنای "پیش از این دیده شده" است که در فارسی با عبارت آشنا پنداری توصیف میشود. این همان حس غریب و وهمی است که در مواجهه با منظره، اتفاق یا تجربه ای کاملا جدید به آن دچار میشویم و تصور میکنیم این واقعه، در گذشته و کاملا به همین ترتیب برایمان رخ داده یا شاهد رخ دادن آن بوده ایم. 

 تجربه دژاوو غالبا با حسی از آشنایی و همچنین احساس غرابت همراه با وحشت و مرموز بودن همراه است.

ادامه مطلب ...

عکس کره زمین از فضاپیمای وویجر

 

 

این عکسی است که فضاپیمای وویجر از زمین گرفته است. عکسی که زمین را در فضای بیکران نشان می دهد. کارل ساگان فضانورد آمریکایی کتابی با همین عنوان نوشته است. در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

ادامه مطلب ...

بخوان این آخرین شعری که با یاد تو می گویم

بخوان این آخرین شعری که با یاد تو می گویم
و با هر جمله ای صد ژاله می ریزم
که آن تک لاله ی گلزار اُلفت را
دگر هرگز نمی بویم 


ادامه مطلب ...

کسپرسکی برنده جایزه بهترین نرم‌افزار سال ۲۰۰۸

لابراتوارکسپرسکی اعلام کرد بسته امنیتی Kaspersky Internet Security 2009 از سوی سایت آلمانی Softwareload.de برنده جایزه طلایی بهترین نرم‌افزار سال 2008 گردید.
به گزار ش فارس به نقل از روابط عمومی کسپرسکی در ایران، شرکت نرم‌افزاری Kaspersky Lab پیشرو در زمینه تهیه راه‌حل‌های مدیریت امنیتی محتوا اعلام کرد نرم ‌افزار Kaspersky Internet Security 2009 جایزه اول بهترین نرم‌افزار سال 2008 را از سوی سایت آلمانی Softwareload.de به خود اختصاص داد.

ادامه مطلب ...

سفری به زمان

اگر به یک ماشین زمان دسترسی داشتید که می‌توانستید به کمک آن بدون دردسر به آینده یا گذشته سفر کنید، کجاها می‌رفتید و چه کارهایی می‌کردید؟! کمتر کسی وجود دارد که با مفهوم «سفر زمان» و «ماشین زمان» آشنایی نداشته باشد، با وجود این همه فیلم و کتاب علمی-تخیلی، حتما برای شما هم پیش آمده که برای لحظه‌ای هم که شده، به سفر در زمان و کارهایی که می‌توان با آن انجام داد، فکر کرده باشید.
به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نویسنده وبلاگ "یک پزشک" به نشانی http://1pezeshk.com در ادامه نوشته است: در قرن بیستم و بعد از ارائه شدن نظریه‌های نسبیت خاص و عام، سفر زمانی مفهوم جدیدتری پیدا کرد. دیگر همه مثال مشهور زیر را شنیده بودند: دو برادر دو قلو را در نظر بگیرید، یکی روی زمین می‌ماند و دیگری با فضاپیمایی با سرعت نزدیک به سرعت نور، یک سال سفر می‌کند. وقتی بعد از یک سال یه زمین برمی‌گردد می‌بیند که صدها سال روی زمین گذشته است و طبعا برادرش سال‌ها پیش درگذشته است!


اما تئوری‌های علمی‌ گرچه دست‌کم از لحاظ تئوریک، سفر به آینده را رد نمی‌کنند، سفر به گذشته را غیرممکن می‌دانند و میانه‌ای با آن ندارند.
سفر زمانی به گذشته گرچه از لحاظ علمی‌ چندان مفهوم جذابی برای عموم مردم نیست، اما برای هزاران نویسنده و بازیگر و فیلم‌ساز دغدغه جدی‌ای در طی دهه‌ها ایجاد کرده است.
سفر به گذشته، باعث تغییرات بنیادی در حال می‌شود: تصور کنید به گذشته سفر کنید و تغییری در گذشته ایجاد کنید، مثلا خبری منتشر کنید، با کسی درگیر شوید و یکی از افراد شرور تاریخ مثل چنگیزخان را بکشید، در این صورت شما همه تاریخ دنیا را تغییر داده‌اید.

ادامه مطلب ...