ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

هشدار: همسرت هم اکنون از کشور خارج شد

شیعه آنلاین: وزارت خارجه عربستان سعودی که مسئولیت مرزهای زمینی، هوایی و دریایی این کشور را نیز بر عهده دارد، اخیرا سیستم پیامک کوتاه خود را فعال کرده تا به محض خروج هر زنی به تنهایی از عربستان به خارج از این کشور، با استفاده از این سیستم پیامکی بتواند به همسر وهابی وی خبر بدهند.

در همین راستا روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس پس از اعلام این خبر نوشت: این خبر رسانی تنها شامل همسر نمی شود بلکه در صورت خروج خواهر، دختر و یا هر زن محرم دیگری، مردان وهابی فورا از طریق پیامک کوتاه مطلع خواهند شد.

این روزنامه انگلیسی در مورد علت فعال شدن این سیستم نوشت: حرام بودن سفر تنهای زنان و دختران سعودی موجب شد که مسئولان این کشور به فکر استفاده از این گونه تکنولوژی شوند. علت این مسأله هم محافظه کار بودن جامعه عربستان سعودی است.

روزنامه «گاردین» در ادامه به نقل از یک زن سعودی فعال در زمینه دفاع از حقوق زنان نوشت: هنگامی که بدون همسرم از کشورم خارج شدم، فورا پیامک کوتاهی از سوی وزارت خارجه سعودی به دست همسرم رسید و خبر خروجم را به وی اطلاع دادند. ناگفته نماند در این سفر خانواده ام نیز همراهم بودند.

این زن سعودی فعال در زمینه دفاع از حقوق زنان در ادامه افزود: متأسفانه سعودی ها از تکنولوژی به صورتی منفی و مخالف فلسفه آن تکنولوژی استفاده می کنند. تکنولوژی در عربستان بجای اینکه موجب آسان تر شدن زندگی شود، دست و پای افراد را بیشتر می بندد و قید و بندهای جدیدی برای آنان، به ویژه برای زنان را به وجود می آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد