ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

15 ربات منحصر بفرد که می توانند جای انسان را بگیرند

خبرگزاری «ریا نووستی» :طی این هفته در همایش بین المللی "ربات های سیار-2010" که در مرکز مسکو برگزار شد، شگفت انگیزترین ربات های روی زمین جمع شدند. این همایش توسط وزارت تحصیلات و علوم فدراسیون روسیه برگزار شد. در اینجا با 15 ربات منحصر بفرد که قابلیت جایگزین سازی انسان را دارند آشنا می شوید:

ربات فضانورد

در ماه سپتامبر 2010 اولین ربات فضانورد انجام وظیفه در شاتل دیسکاوری را آغاز کرد. این ربات می تواند بارهایی با وزن بیش از 9 کیلوگرم را بلند کند، نیازی به لباس فضانوردی ندارد و می تواند بسیاری از کارهایی که انسان های فضانورد انجام می دهند را انجام دهد.

ربات خانه دار

ربات کره ای Mahru-Z می تواند خانه را مرتب کند، لباس ها را در ماشین لباسشویی بریزد، پیتزا را در میکروویو گرم کند و آن را برای صاحب خود بیاورد.

ربات شطرنج باز

سال گذشته دانشمندان روسی رباتی شطرنج باز اختراع کردند. این ربات مستقلانه مهره ها را روی صفحه شطرنج الکتریک تکان می دهد و تا کنون چند قهرمان بزرگ را شکست داده است. سازنده این ربات معتقد است که باید آن را تکمیل تر کند تا بتواند حرف بزند و ظرف نیز بشوید. فعلاً این ربات می تواند همزمان با سه نفر بازی کند و بطور بی پایان نیز با خود بازی کند.

ربات-چمدان

مخترعین روسی اعلام کردند که سال آینده ربات-چمدان برای فروش وارد باز می شود. این ربات بطور خودکار دنبال صاحبش که کارت علامت دهنده را دارد، راه می رود، می تواند در مقابل پله توقف کند و در سطوح سراشیبی سرعتش را کم کند. شارژ باتری این ربات برای 2 ساعت کافی است.

ربات نوزاد

ژاپنی ها به زوج های جوان پیشنهاد می دهند قبل از بچه دار شدن ربات نوزاد Yotaro را امتحان کنند. این ربات تمام سختی های یک کودک را برای آنان به نمایش می گذارد، عواطف خود را نشان می دهد و می تواند گریه کند.

ربات پرستار

در بیمارستان های ژاپن ربات های پرستار کار می کنند، در آینده آنها خواهند توانست بیماران را روی دست حمل کنند. این ربات ها با وزن 180 کیلوگرم نسبت به صدا واکنش نشان می دهند و می توانند چهره ها را از هم تشخیص دهند.

ربات بیمار

ربات های بیمار می توانند برای تمرین، مثلاً برای دندانپزشکان تازه کار استفاده شوند. ربات هاناکو شبیه انسان است و زمانی که تازه کاران دندانش را معالجه می کنند، نشان می دهد که دردش می آید، چشمانش را می فشرد و آب دهانش سرازیر می شود. علاوه بر این می گوید: دردم می آید. این ربات چند جمله دیگر نیز بلد است.

ربات های بهدار

ربات های AUE (autonomous underwater explorers) می توانند باهم وارد اعماق آب شوند و از وضعیت آب، جریان آن، فشار و آلودگی اطلاعات بیاورند.

ربات مانکن

ربات ژاپنی مانکن به نام HRP-4C  با قد 158 سانتیمتر و وزن 43 کیلوگرم می تواند به زیبایی راه برود، ژست های مختلف بگیرد و عواطفی مختلف را نشان دهد.

ربات معلم

در یکی از مدارس ژاپن چند سال است ربات معلم با موفقیت درس می دهد. این ربات به زبان های مختلف تسلط دارد و می تواند تکلیف شب داده و ابراز احساسات کند.

ربات بوشناس

ربات Ubiko می تواند بودی دود و خاکستر را حس کند، سپس این ربات به سیستم حفاظتی علامت می دهد و تدابیری برای جلوگیری از آتش سوزی اتخاذ می شوند. ربات دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از اشعه مادون قرمز ترکیب شیمیایی مواد، تازه بودن و ترکیب آن را مشخص می کند.

ربات دستیار در آشپزخانه

اولین ربات آشپز سال 2006 در چین ساخته شد. مدل AIC-AI انواع مختلف غذاهای چینی را می پخت. همچنین Robo Waiter 1 نیز در رستوران هنگ کنگ بعنوان گارسون کار می کرد.

ربات احساساتی

ربات شبه انسان می تواند شگفتی، خوشحالی، غم، هیجان و بی علاقگی را نشان دهد.این ربات با دریافت تغییرات صورت انسان توسط دوربین خود، آنها را درک کرده و واکنشی مناسب نشان می دهد. قرار است در آینده از این ربات بعنوان پرستار خانه استفاده شود.

ربات نقاش

ربات سوئیسی Salvador DaBot سیبیل دارد و کلاهی همانند کلاه هنرمندان بر سر می گذارد. این ربات اول عکس افراد را می گیرد، سپس طبق الگوریتمی ویژه چهره فرد را نقاشی می کند. ضمن کار این ربات ارتباط هم برقرار می کند.

ربات مست

در استرالیا سال 2004 ربات الکلی ساختند. این ربات که Bar Bot نام دارد، در بار می نشیند و بدنبال "قربانی" می گردد. بمحض اینکه کنجکاوی کسی را برانگیزد، از او سکه می خواهد، وقتی پول کافی را جمع کرد، شروع به چرخیدن می کند و می گوید: "لطفاً آبجو دهید"، بارمن یک بطری آبجو به دست ربات می دهد که در پاسخ می گوید: "خیلی ممنونم" و به آرامی آبجو را در دهان خود می ریزد. سپس بطری آبجو را روی زمین می اندازد و از نو کارش را آغاز می کند...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد