ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

گران ترین رستورانهای جهان

 به گزارش«فردا» و به نقل از فیگارو، شاید هزینه کردن 150 دلار برای یک وعده در رستوران برای برخی تا حدی مفرط به نظر برسد. اما اگر شما در رستورانی مانند "ماسا" در شهر منهتن شام بخورید باید حداقل 500 دلار کنار بگذارید. واقعا گران است !
برای یافتن گران ترین رستوران های دنیا به پایتخت های آشپزی جهان سری می زنیم. برای جلوگیری از اطناب و پراکنده گویی، مطالعه خودمان را به قیمت ورودی انها متمرکز می کنیم.
در برخی رستوران ها مانند تتسویا در سیدنی یا آرپژ در پاریس، صرفا حق انتخاب واحدی در منو وجود دارد که رقم آن به چند صد دلار می رسد. در رستوران های دیگر، تنها بهای ورودی آن به 40 تا 50 دلار و حتی بیشتر بالغ می شود.
تام کولیکو، مدیر رستوران کرافت (Craft) در شهر نیویورک، این بالا بودن قیمت را به حساب مخارج بالای «محتویات داخل بشقاب» می گذارد؛ به بیان دیگر او عقیده دارد که کل پول شما در برابر نوع مواد اولیه آن است. او می گوید : « اشخاصی که در اینجا با آشپزی آشنا هستند و آنهایی که غالبا به این رستوران می آیند می دانند از چه صحبت می کنم » ! همچنین او قسم می خورد که مواد اولیه مرغوب رستوران او مستقیما با هواپیما از یکی از مراکز غذایی مشهور کالیفرنیا به اینجا آورده می شود. ورودی رستوران کرافت، 50 یا 60 دلار هزینه برمی دارد.
برت تورن، نویسنده آشپزی نشریه "اخبار رستوران ملل" اعلام می کند که در دورانی مانند دوران ما که با گسترش انواع "فست فود"ها، تشریفات در حال کم رنگ شدن است، بسیار جالب و تا حدی گیج کننده است که قیمتی که در این رستوران ها اعمال می شود، رو به افزایش است. برت تورن تصریح می کند که شاید این روند به خاطر رشد فزاینده قیمت سوخت و به علاوه هزینه های واردات مثلا توتیا (نوعی جانور دریایی) از توکیو می باشد. همچنین، به دلیل نوع مواد خوراکی دامی، در ایالات متحده قیمت پروتئین بسیار بالا رفته است.
آنهایی که حاضرند چنین مبالغ نجومی (حدود 300 دلار) را در رستورانی مانند El Buli برای یک شام بپردازند بدانند که برای کل سال 2008 رزرو شده است ! اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید جایی را زودتر از دو ماه قبل در رستوران The French Laundry یا Alinea رزور کنید که در آن یکی از منوهای آن به ارزش 195 دلار واقعا تعجب شما را برخواهد انگیخت.
به عقیده برخی، هزینه های گزاف این رستوران ها مانع از حضور مشتری نخواهد شد؛ در دورانی مانند دوران ما، این رستوران ها هنوز هم از دید افراد جذاب هستند. برت تورن می گوید : « بدون شک شما به جای آنکه تعطیلاتتان را در ایتالیا سپری کنید، بیشتر تمایل دارید پولتان را برای هزینه های اضافی کوچکی مثل غذا خوردن در یک رستوران بزرگ خرج کنید » !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد