ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

عادات عجیب مشاهیر

مشاهیر ، اگر چه دست به کارهای بزرگ زده اند و نام خود  را در تاریخ  بشریت،جاودانه کرده اند .اما گروهی از همین افراد ،عادت های عجیب و غریبی داشته اند که اگر افراد عادی همان کارها را مرتکب می شدند ،  همگان آنها را دیوانه می پنداشتند . اما درباره مشاهیر بسیاری معتقدند  که این عادات به خاطر نبوغ زیاد آنها بوده است . برخی از این عادات عجیب مشاهیر:

 « سر هانری ویکینس » کاشف معروف قطب به « شیپور » علاقه زیادی داشت و معتقد بودکه صدای شیپور می تواند حواس او را متمرکز کند !

 «  والت دیسنی »  آفریننده  « میکی موس »   و  دهها کاراکتر کارتونی دیگر به طور غریبی از عنکبوت می ترسید به همین دلیل وقتی وارد اتاقی می شد قبل از هر کار گوشه و کنار آن را نگاه میکرد که مبادا عنکبوتی در آنجا وجود داشته باشد .

 « هنری فورد » مخترع معروف اتومبیل هرگز از تختخواب مخصوص خود جدا نمی شد . بنابراین ،وقتی هم به مسافرت می رفت ، آن تختخواب را باخود می برد !

 « سر گیلبرت پارگر »  رمان نویس  مشهور انگلیسی هنگامی که  مطالب  مورد نظر  را برای منشی  خود دیکته می کرد  یک  دستمال  کلفت  سیاه رنگ  روی  چشمانش می بست زیرا عقیده داشت به این وسیله بهتر می تواند افکارش را متمرکز کند !

 « دموستن »  سخنران   و ادیب یونانی ،  برای آن که لکنت  زبان خود را از بین ببرد ، زیر زمینی ساخت و هر روز در  آن زیر زمین  به سخنرانی پرداخت . او  برای آنکه هوس نکند از محل تمرین بیرون بیاید ، نصف موی سرش را  می تراشید  وخود را  به صورت  زشت و مضحکی  در می آورد تا نتواند در انظار ظاهر بشود !

« فرانکلین » سیاستمدار و دانشمند آمریکایی معتقد بود که انسان هر  چه خود را  بیشتر در  معرض هوای سرد قرار بدهد ، از سلامتی بیشتری بر خوردار می شود او در روزهای سرد زمستان لباسش را در می آورد و در اتاقی بدون  بخاری ده دقیقه راه می رفت. او در اتاق خوابش نیزچهار تختخواب  گذاشته  بود  که  شبها ،  هر وقت  اندکی احساس  گرما می کرد ، از تختی  به تختی دیگر می رفت و تا صبح ، به تناوب ،در چهار تختخواب می خوابید تا از گرما به دور باشد !

 « وینستون چرچیل » هر کاغذ نوشته ای راکه به  دستش  می افتاد  گوشه های  آن ر ا پاره می کرد و هر گز توجه نمی کرد که کاغذ مورد نظر مثلاً یک سند بسیار مهم سیاسی است بعد هادر وزارت خارجه انگلیس هر کاغذ گوشه بریده که به دست می آمد معلوم می شد روزی به دست« چرچیل » افتاده بوه است ! 

 ... و با لا خره ، نویسندگان و هنرمندانی که نامشان در زیر می آید  به طریقی که اشاره می شود برای خلق اثار خود الهام می گرفتند.

 ژرژ ساند : از کشیدن سیگار برگ

فرانسیس بیکن : از نوای بلبلان

بتهوون : از اینکه هر ساعت یک بار سطلی از آب سرد بر سر خود بریزد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد