ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

لندن

*جاهای دیدنی لندن بسیار زیادند.البته بیشتر از اینکه خود این اماکن تماشایی باشند داستان های مرتبط با آنها باعث جذب توریست می شود. مثلا ساختمان پارلمان باوجود آنکه از نظر معماری زیبایی هیا خاص خودش را دارد ولی اغلب جهانگردان فقط به این دلیل به آنجا می روند که ببینند جایی که کرامول روی دیوارش تابلو این ملک اجاره داده می شود را نصب کرده بود چه جور جایی است. و.....

موزه مادام توسو:

*یکی از جذاب ترین موزه های لندن (به عبارت بهتر دنیا) موزه مادام توسو است که در آن مجسمه های مومی شخصیت های مشهور دنیا به نمایش گذاشته شده است. این مجسمه ها بی نهایت زیبا کار شده اند . بسیاری از آنها را تا از نزدیک لمس نکنید متوجه مجسمه بودنشان نمی شوید. این موزه بهشت کسانی است که می خواهند عکس یادگاری بگیرند . پرطرفدار ترین شخصیت ها در این موزه  آدولف  هیتلر ،ماهاتما گاندی ، یک هنرپیشه زن هندی که نامش را نمی دانم، وینستون چرچیل ،‌ لنین ، مارگارت تاچر ،‌ بنی هیل، دیوید بکهام، سیلوستر استالونه  و.... هستند . در سالهای اخیر واگن های تاکسی مانندی هم در این موزه تعبیه شده تا شما را به قلب تاریخ لندن ببرد و شخصیت های مشهوری همچون شکسپیر ، دیکنز و.... را در منزل یا محل کارشان ملاقات کنید.   بخش وحشتناکی  هم شما را به دل سیاه چال ها و زندان های قدیمی می برد.جایی که زندانیان زیر شکنجه فریاد می زنند و یا به شکل دهشتناکی اعدام می شوند....

خیابان بیکر:

*در فاصله چند متری موزه مادام توسو یکی از مشهورترین خیابان های دنیا قرار دارد.کیست که با ادبیات پلیسی آشنایی داشته باشد و نام  خیابان بیکر (همان خیابانی که مخلوق افسانه ای سر آرتور کانن دویل  یعنی شرلوک هلمز در آن ساکن بود) را نشنیده باشد . دیوار های ایستگاه مترو خیابان بیکر  با شمایل این کاراگاه افسانه ای تزئین شده است . روبروی ایستگاه هم مجسمه ای از این شخصیت محبوب با آن پیپ مشهورش نصب شده است . خانه شماره 221 خیابان بیکر هم به افتخار این کاراگاه محبوب موزه شرلوک هلمز نام گرفته است . جلوی در این موزه هم فردی با لباس سنتی پلیس ایستاده است و جهانگردان را راهنمایی می کند. همه این عوامل باعث شده تا یکی از مقصد های اغلب جهانگردان همین خانه شماره 221 یعنی منزل شرلوک هلمز افسانه ای باشد.

هاید پارک:

*یکی دیگر از اماکن مشهور لندن هاید پارک است . پارکی است  بسیار بزرگ که بخشی از رودخانه تیمز از وسط آن عبور می کند.  اما عمده دلیل شهرت این پارک بخشی از آن است که در آن هر کسی می تواند هر چیزی را به زبان بیاورد و کسی هم حق ندارد متعرض وی بشود. در این بخش پارک انواع اقسام مشنگ های دنیا را می توانید مشاهده کنید. می گویند در سال های جنگ عراق علیه ایران،  این بخش به بهشت ایرانیان درمانده تبدیل شده بود . جایی که هر زهوار در رفته ای مدعی می شد در ایران سرهنگ و سرتیپ  بوده و اگر در ایران بود، جنگ را سه روزه به نفع ایران به پایان می رساند.

مراکز خرید:

*خیابان آکسفورد جایی است که هر ملیتی را در آن می توان مشاهده کرد. تنها نقطه اشتراک این افراد تمایل آنها به خرید است .لندن یکی از گران ترین شهر های اروپا (به عبارت بهتر دنیا ) است.با این وجود خرید هم مانند هر کار دیگری در لندن لذت بخش است. البته برخی هم به قول خود انگلیسی ها window shopping  می کنند یعنی فقط از پشت ویترین کالا ها را تماشا می کنند. خیابان نسبتا کوچکی است که جمعیت در تمام ساعات روز در آن موج می زند . عرض خیابان را می شود به چهار بخش تقریبا مساوی تقسیم کرد دو بخش کناری پیاده رو است  و در میان آن  هم یک لاین رفت و یک لاین برگشت برای خودرو وجود دارد .با این وجود ترافیک در این خیابان در مقایسه با خیابان های تهران- بخصوص خیابان ولی عصر که عرض آن سه ( اگر پیاده رو را هم حساب کنیم چهار ) برابر خیابان آکسفورد  است-  بسیار روان است.

به خیابان آکسفورد بر گردیم . در دو سوی این خیابان فروشگاه های بزرگ قرار دارند . Zara  ، Gap ، Next  فروشگاهی با نام غلط انداز FCUK (از دور گاهی جای دو حرف وسط اشتباهی دیده می شوند . )و....  اما مشهور ترین و قدیمی ترین آنها Marks & Spenser  ,  John Lewis    هستند . این فروشگاه ها به خصوص  Marks & Spenser   محبوب ترین فروشگاه ها  نزد ایرانیان هستند . تقریبا محال است که یک ایرانی به لندن رفته باشد و سری به یکی از فروشگاه های Marks & Spenser  نزده باشد.از مواد غذایی تا لباس زیر تا کت و شلوار  مردانه تا مبلمان و لوازم باغبانی و.... در این فروشگاه ها عرضه می شود و قیمت آن ها هم نسبتا مناسب است.

فروشگاه هرودز:

اما مشهور ترین و قدیمی ترین و گران ترین فروشگاه لندن  فروشگاه Harrods  است. این فروشگاه بیش از یک و نیم قرن قدمت دارد. (سال تاسیس آن 1849 بوده است) گرانی شاخصه اصلی کالاهای این فروشگاه است  یک دست کت و شلوار مردانه در این فروشگاه  1700 پاوند (تقریبا سه میلیون تومان) است .به همین دلیل  بیشتر مشتریان این فروشگاه به جای خرید window shopping می کنند. البته خرید کالا از این فروشگاه هم به نوعی پرستیژ محسوب می شود فراوان افرادی را در سطح شهر می شود دید که با افتخار کیسه های خرید این فروشگاه را در دست می گیرند. عمده خریداران این فروشگاه هم اعیان انگلیسی و توریست های پولدار (عمدتا اعراب ) هستند . در طبقه دوم این فروشگاه هم دفتر یادبودی به یاد پرنس دایانا و فرزندش که گویا از مشتریان این فروشگاه بودند قرار گرفته است.

این فروشگاه یکی از نماد های شهر لندن محسوب می شود حتی گوینده  ایستگاه  های مترو در روزهای تعطیل ایستگاه Knightsbridge   را نزدیک به فروشگاه هرودز معرفی می کند(در روزهای تعطیل در داخل مترو اماکن دیدنی نزدیک به هر ایستگاه معرفی می شوند). از داخل ایستگاه مترو Knightsbridge  هم تابلو های راهنما به سمت این فروشگاه وجود دارد. سبک خاص معماری این فروشگاه و چراغ های آن جلوه خاصی در شب پیدا می کند. همین امر آن را  یکی از محبوب ترین سوژه های عکاسی کرده است. بعد از تاریک شدن هوا اطراف این فروشگاه پر می شود از توریست هایی که می خواهند عکس یادگاری با پس زمینه هرودز داشته باشند.

در آن شبی که به این فروشگاه رفتم گروهی از انجمن های طرفدار حیوانات تجمعی را جلوی در اصلی این فروشگاه به راه انداخته بودند و با بلندگو شعار می داند و  پلاکارد هایی که روی آنها به فروشگاه هرودز اعتراض  شده بود را در دستداشتند  و از مشتریان این فروشگاه می خواستند تا برای اعتراض به مدیران این فروشگاه ( به اعتقاد ایشان تنها فروشگاهی است که لباس های ساخته شده از پوست حیوانات واقعی را به فروش می رساند) از این فروشگاه خرید نکنند. و بروشورهایی را که روی آنها عکس حیوانات پوست کنده شده نشان داده می شد را در بین افرادی که قصد داشتند به فروشگاه بروند  توزیع می کردند. جالب بود که نه پلیس و نه مسئولان فروشگاه کاری با این افراد نداشتند . فقط دو مامور پلیس جلوی درب ورودی داخل فروشگاه ایستاده بودند تا مانع از ورود احتمالی این افراد به داخل فروشگاه بشوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد