ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

با رکوردهای گینس آشنا شوید

ما همواره از مطبوعات و رسانه‌های جمعی خبرهایی را می‌‌شنویم مبنی بر رکوردهای مختلفی که افراد در کتاب‌ معروفی به نام (کتاب گینس) به نام خود ثبت می‌‌کنند. اما اطلاعات ما درباره این کتاب تا چه حد است.
    (کتاب گینس) یا کتاب رکوردهای جهان مجموعه کاملی است از رکوردهای مختلف در تمامی زمینه‌ها در دنیا. البته تنها کتابی است که هیچ‌وقت کامل نمی‌‌شود و همواره درحال تغییر است و هر ساله یک کتاب به نام (کتاب گینس) همان سال، چاپ و منتشر می‌‌شود. پاسخ بسیاری از سوالات عجیب و غریبی که در ذهن انسان راجع به (ترین‌های) انسان‌ها، حیوانات، علم، محیط زیست و... نقش می‌‌بندد در این کتاب یافت می‌‌شود. از جمله بلندترین انسان‌ جهان، پیرترین زوج جهان، بلندترین ساختمان جهان، سریعترین حیوان جهان و... این کتاب بخش‌های مختلفی از جمله علمی، جغرافیایی، حیوانات، انسان‌ها، ورزشی و... دارد و در هر قسمت مطالب و رکوردهای مربوطه همراه عکس‌های جالب و دیدنی آورده شده است. 
    
    

عدم محدودیت
    در این کتاب هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کاری هر چند پیش پا افتاده که برای اولین بار توسط یک فرد انجام شود، در این کتاب ثبت می‌‌شود. ایده ‌چاپ و تنظیم چنین کتابی، اولین بار در سال 1955 به وسیله رییس کارخانه نوشابه (گینس) داده شد و این کتاب در آن سال با پشتیبانی کارخانه (گینس) و به وسیله برادران دو قلوی انگلیسی به نام (روس و نوریس مک وایتر) در انگلیس به چاپ رسید و نام کتاب (گینس) بر روی آن گذاشته شد و از آن سال هر ساله این کتاب چاپ می‌‌شود و افراد زیادی را از سراسر دنیا به تلاش وا می‌‌دارد تا چند سطری از این کتاب را به نام خود اختصاص دهند.
     مطلب قابل توجه دیگر درباره کتاب گینس این است که خود این کتاب یک رکورد در جهان محسوب می‌‌شود. به این صورت که کتاب (گینس) پرخواننده‌ترین کتاب دنیا، البته پس از کتابهای مقدس آسمانی است و درکتابخانه‌های دنیا بیشترین درخواست و بیشترین حق نشر را دارد و این رکورد درکتاب (گینس) به نام خودش به ثبت رسیده است. برای این‌که یک عمل در این کتاب به عنوان یک رکورد جدید پذیرفته و ثبت شود باید ابتدا به مرکز (انستیتو گینس) در انگلیس ارجاع شود. در آنجا مدتی در بایگانی حفظ می‌‌شود و پس از انجام بررسی‌های لازم و در صورت داشتن تمامی شرایط و ویژگی‌های موردنظر این موسسه، همراه با نام صاحب رکورد به ثبت خواهد رسید. از بین قسمت‌های مختلف کتاب، قسمت ورزشی، بیشتر از قسمت‌های دیگر تغییر و تحول پیدا می‌‌کند. چرا که ورزشکاران مصمم و پرتلاشی در سراسر دنیا وجود دارند که تلاش می‌‌کنند رکورد‌های ورزشی را ارتقا دهند.
    
    رکوردهای بامزه گینس
    از جمله قسمت‌های خواندنی و پرطرفدار کتاب گینس قسمت رکوردهای بامزه و مضحک این کتاب است که تعداد آن بی‌‌شمار می‌‌باشد. در اینجا تعدادی از این رکوردها را بیان می‌‌کنیم:
    تردستی (مارک اسون) از استرالیا. او مدت 56 دقیقه به صورت آویزان از پا، با سه توپ کوچک ‌تردستی‌های جالبی انجام داد و نام خود را در این کتاب ثبت کرد.
    (تینگ جانسون) هم که در کتاب گینس (بچه قاشقی) نامیده شده با متعادل نگه داشتن 15 قاشق به مدت 30 ثانیه روی صورتش در این کتاب جایی را برای خود باز کرد.
    بلندترین مرد جهان هم از جمله جالب‌ترین رکوردهای کتاب (گینس) امسال است. این مرد (بائوسی شون) چینی است که 2/36 متر قد دارد.
    (فرانس مولر) اهل (سالزبورگ) با یک پایه مخصوص یک هلیکوپتر به وزن 800 کیلوگرم را مدت سی ثانیه روی شانه‌هایش نگه داشت.
    یک مرد هندی به نام (کوز هال مانام راماک ریش نای) مدت 101 ساعت با یک طبل نوازندگی کرد و نام ماشین نوازنده را به خود اختصاص داد.
    گرانترین شلوار جین فروخته شده در اینترنت، یک شلوار لی 115 ساله از مجموعه‌ای ناشناس در ژاپن است که توسط (راین دیدنایت) به مبلغ 49600 یورو فروخته شد.
    چریتیس آدام هم مدت 5 ساعت و 8 دقیقه روی دوچرخه در حالی که نوازندگی می‌کند و رو به عقب حرکت می‌کرد، مسیر 60 کیلومتری را در اتوبانی در سوییس طی می‌کند.     اولین عروسی زیر آب دنیا نیز از مطالب خواندنی امسال است. (استوارت رکس) و (میس شی کوی کندا) در کالیفرنیا جشن عروسی‌شان را با 208 مهمان و با لباس غواصی در زیرآب برگزار کردند.
    (دنی نورت) و (پیتر شکلی) روی بزرگ‌ترین زمین شطرنج دنیا، شطرنج بازی کردند. این زمین از هر طرف 5/28 متر طول دارد و پادشاه آن 119 سانتیمتر ارتفاع دارد.
    هارمووت تایم آلمانی هم با خواندن یک آواز به مدت 54 ساعت و 41 ثانیه خواننده طولانی‌ترین آواز جهان است. (تصویر )L
    بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین کدوی جهان هم توسط کشاورز لاری چکون به وزن 666 کیلوگرم سال قبل در این کتاب به ثبت رسید.
    بلندترین ناخن پای جهان هم از آن مردی به نام لوییس هولیس است که از سال 1982 ناخن‌های پایش را کوتاه نکرده و مجموعا 2 متر و 21 سانتی‌متر بلندی دارد و از این نظر در جهان رکورددار است.
    
     پادشاه کتاب گینس
    لازم به ذکر است که ثبت‌نام در کتاب گینس، کاری بس سخت و دشوار است اما با این وجود ورزشکار و دونده حرفه‌ای (آشریتا فورمن) آمریکایی عضو تیم ماراتن (سری چی موی) تا به حال بیش از 100 بار نام خود را در این کتاب به ثبت رسانده و عنوان پادشاه کتاب گینس را کسب کرده است. او اهل نیویورک است و پنجاه سال سن دارد و تقریبا از دهه دوم زندگی‌اش کار خود را در شکار رکوردهای مختلف آغاز کرده است و تاکنون بیش از صد رکورد جالب و دیدنی را به نام خود ثبت کرده است. از جمله دویدن با یک شیشه شیر بالای سر، هل دادن یک پرتقال با بینی روی زمین به مسافت یک مایل، حفظ تعادل روی یک توپ بادی به مدت 3 ساعت و دویدن روی پاهای چوبی به ارتفاع یک متر در یک مسیر 5 مایلی در زمان 39 دقیقه. 
    (آشریتا) کسب این رکوردها را در بین همه مردم جهان بسیار سخت و یک ارزش واقعی می‌داند. کلمه غیرممکن در فرهنگ لغت (آشریتا) وجود ندارد و او تلاش می‌کند هر کار غیرممکن را به ممکن تبدیل کند. او عاشق خلاقیت و ابتکار است و دوست دارد مردم را به تعجب وا دارد و بخنداند. او همه مردم دنیا را دوست دارد و تلاش کرده رکوردهای مختلف خود را در قاره‌های مختلف به ثبت برساند. او چندی پیش برای ثبت آخرین رکوردش به مصر سفر کرده و در آنجا مشغول تمرینات سخت است. وی در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که چرا شما اینقدر وقت و انرژی روی این کار می‌‌گذارید، گفت: من می‌خواهم به انسان‌ها نشان دهم توانمندی‌های انسان نامحدود است و کافی است ما خود را باور کنیم آن وقت می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم. سالانه حدود 600 هزار نفر کاندیدای رکورد، خود را به موسسه گینس معرفی می‌کنند که تعداد کمی از آنها پذیرفته می‌شوند و از طرف این موسسه به آنها پاداش داده می‌شود.

 

نظرات 1 + ارسال نظر

اگر مایلید وبلاگ شما مورد بررسی قرار گیرد
یا علاقمندید تا در بحث های ما شرکت کنید:

http://naghdeweblog.blogsky.com/

منتظر شما هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد