ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

حراج ۱۶۸ هزار دلاری تابلو و دفترچه تلفن مرلین مونرو

بی بی سی، یک تابلوی نقاشی اثر مرلین مونرو در یک حراجی به قیمت ۷۸ هزار دلار فروخته شد و یک خریدار برای دفترچه تلفن شخصی وی مبلغ ۹۰ هزار دلار پرداخت تا نشان دهد مردم جهان هنوز شیفته جاذبه این ستاره سابق هالیوود هستند.

دارن جولین، رییس این حراج در شهر لس آنجلس، اعلام کرد که این تابلو آب رنگ گل سرخ را خانم مونرو در سال ۱۹۶۲ کشید و آن را به جان اف کندی، رییس جمهور وقت آمریکا، به مناسبت تولدش اهدا کرد، ولی آن را هرگز به وی نداد.

وی بعدا روی تابلو نوشت: "تولدت مبارک، مریلین مونرو!"

دفترچه تلفن این هنرپیشه سابق هالیوود که جلد چرمی قهوه ای دارد، حاوی صدها نام و شماره تلفن از جمله شماره فرانک سیناترا، بازیگر و خواننده فقید آمریکایی است. از آقای سیناترا پنج شماره تلفن مختلف در این دفترچه دیده می شود.

اسامی و شماره تلفن سایر دوستان معروف خانم مونرو و نیز شوهران سابقش جو دیماجو، بازیگر بیسبال، و آرتور میلر، نمایشنامه نویس فقید آمریکایی، در این دفترچه دیده می شود.

این دفترچه تلفن را گردانندگان سایت GoldenPalace.com خریدند و تابلو نقاشی خانم مونرو نیز به یک مجموعه دار به نام دیوید دیویس فروخته شد که در رود آیلند یک نگارخانه دارد.

علاوه بر اینها، حدود سیصد شئی دیگر متعلق به خانم مانرو در این حراجی به خریداران عرضه شد که یکی از آنها تقاضانامه سال ۱۹۵۶ وی به دادگاهی در نیویورک برای تغییر نام خود از نورما جین مورتنسون به مریلین مونرو است.
این هنرپیشه بعدا روی این تابلو نوشت: "تولدت مبارک، مریلین مونرو!"

همچنین پیراهن ابریشمی شیری رنگ را که وی در فیلم "بیا عشق بازی کنیم" پوشیده بود، در این حراجی عرضه شد.

زنی که ژاکت پشمی خانم مونرو را دو هزار دلار خریده بود، با ذوق زدگی گفت: "سعی می کنم به بهترین شکل از این لباس مراقبت کنم، ولی آن را با احتیاط می پوشم."

برخی اشیای عجیب نظیر دادخواست طلاق خانم مونرو از شوهر سابقش جو دیماجو در این حراج به چشم می خورد. یک جفت جوراب شلواری توری وی نیز ۲۷۵۰ دلار خریداری شد.

خانم مونرو که بارها از سوی مجلات و آژانس های مختلف به عنوان مشهورترین و جذاب ترین زن قرن بیستم انتخاب شده است، پس از مرگش در سال 1962 به یک شخصیت افسانه ای تبدیل شد.مرگ مشکوک و زودرسش در 36 سالگی (عده ای مرگ او را به سازمان سیا نسبت می دهند)، ابطه احتمالی اش با جان اف کندی، رئیس جمهور ترور شده آمریکایی و برادر او رابرت و همچنین تعریف ها و ستایش های شخصیت های مهم سیاسی، ادبی و هنری از او، از جمله عواملی هستند که از او شخصیت افسانه ای ساخته اند.

بسیاری از بی استعدادی و کم هوشی مونرو گفته اند. ولی تمجید های شخصیت های مهمی مانند بیلی وایلدر، کارگردان فقید آمریکایی یا آرتور میلر درباره او، و نقش آفرینی های زیبا در فیلم های مطرح کارگردان های بنام آمریکا مانند جوزف ال منکیه ویچ، و یا اتو پره مینجر خلاف این را ثابت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد