ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

ღ..پشت این چشمان سبز..ღ

*♥*Princess Of My Own Kingdom *♥*

دخترهاوپسرها

خبرگزاری مهر، نتایج یک پژوهش نشان داد مهمترین ملاک دخترهای ایرانی برای انتخاب همسر "وفاداری" است و در مقابل پسرها بیشتر به "پاکدامنی" همسر اهمیت می دهند.
دکتر سیامک سامانی ، استاد رشته روانشناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر با استناد به تحقیقات اش در خصوص ملاکهای ازدواج زنان و مردان، گفت: این مطالعه نشان داد که در ایران ملاکهای تعهد (وفاداری) ، پاکدامنی ، اخلاق و سلامت جسمی و روانی از مهمترین ملاکهای مردان و زنان مجرد در زمینه انتخاب همسراست.
وی اضافه کرد: همچنین داشتن شغل مناسب به عنوان نشانه ای از کفایت مالی مرد ، ملاکی مهم برای زنان در انتخاب همسر است و جالب آنکه مردان برای ظاهر و قیافه همسر در مقایسه با دیگر ملاکها اهمیت کمتری قائل بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز اظهار داشت: نتایج این تحقیق نشان داد که کم اهمیت ترین ملاکها برای دختران، قیافه و ظاهر، مهارتهای خانه داری و برای پسرها شغل و درآمد همسرآینده است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده در غرب حاکی است زنان به ملاک هایی همچون ابراز توجه ، اخلاق ، وفاداری ، خصوصیات شخصیتی ، درآمد خوب ، پیشینه خانوادگی و قیافه و ظاهر ارزش می دهند و تاکید بیشتر مردان نیز بر جذابیت فیزیکی ، مهارتهای آشپزی و صرفه جویی همسر است.


نظرات 1 + ارسال نظر

سلام
نوشته زیبایی بود...وفاداری اصله یک زندگی خوب است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد